Navštivte Eshop našeho portalu Euromedicina.cz a přesvěčte se sami o zajímavých cenách naší litaratury...
Navštivte Eshop našeho portalu Euromedicina.cz a přesvěčte se sami o zajímavých cenách naší litaratury...
Zprávy z Medical Fair
Dr.Tomáš Borecký4.9.2008
Dr.Tomáš Borecký4.9.2008
Předposlední říjnový týden /21.–24.10.2008/ se na brněnském
výstavišti bude konat nejvýznamnější přehlídka zdravotnické techniky,
vybavení nemocnic, lékařských praxí, rehabilitace a protetiky
v regionu střední Evropy. Veletrh známý doposud pod názvem
HOSPIMedica, je také tradičním místem setkání špičkových odborníků
ze všech oblastí zdravotnictví z Česka i zahraničí. Jaké novinky
lze očekávat na největším středoevropském zdravotnickém veletrhu?
O odpověď jsme požádali ing. Věru Menšíkovou, ředitelku nového
projektu Medical Fair Brno / Central Europe.
Messe Düsseldorf, pořadatel největšího světového veletrhu MEDICA,
uvádí v Česku novou značku mezinárodních veletrhů zdravotnické
techniky s názvem MEDICAL FAIR, který navazuje na stávající veletrh
HOSPIMedica. Jak se nová značka začlení do řetězce prestižních
veletrhů „med by MEDICA group“?
„Změna názvu veletrhu HOSPIMedica souvisí s dlouhodobou koncernovou
strategií naší mateřské společnosti Messe Düsseldorf. Tímto rozhodnutím
se tuzemský veletrh ještě více přiblížil ke společné komunikační
kampani zdravotnických veletrhů pořádaných po celém světě - v Asii,
Americe, Evropě a nově i v Austrálii. Svým vizuálním stylem se nová
značka ještě více opírá o všeobecně známý design mezinárodní zdravotnické
jedničky veletrhu MEDICA a vytváří tak jasné spojení mateřským
veletrhem a regionálními satelitními veletrhy. Tato strategie se
nevztahuje pouze na veletrh v Brně, ale také na všechny výstavy, které
realizuje společnost Messe Düsseldorf ve své vlastní režii. K tomu patří
například všechny veletrhy, které byly doposud organizovány pod názvem
HOSPIMedica v zahraničí.“
To jsou změny, které mohou jednoznačně podpořit propagaci tuzemského
veletrhu směrem k zahraničí. Předpokládám, že očekáváte
v rámci této kampaně také zkvalitnění návštěvníků i účast zajímavých
značek z oboru. Jsou ale již nyní známé konkrétní změny,
které vám tato změna přinesla?
„Prvním konkrétním výsledkem užší spolupráce mezi členy MEDICA
GROUP bude letošní aktivní účast předních evropských odborníků v kongresových
tématech, věnovaných např. tématu eHealth. Evropské špičky
budou v Brně prezentovat svoje zkušenosti se zaváděním elektronického
zdravotnictví a aplikací informačních technologií do zdravotnictví.“
Brněnský veletrh již tradičně využívá odborná zdravotnická veřejnost k porovnání svých zkušeností, léčebných postupů a v rámci
expozic vystavovatelů i srovnání dostupných technik i technologií.
V minulém roce proběhla na výstavišti celá řada nových konferencí
– na jaká další témata - kromě IT ve zdravotnictví - se letos můžeme
těšit?
„ Odborný program veletrhu naváže na úspěchy minulých let. V rámci
mezinárodního kongresu Medical Fórum 2008 proběhnou setkání nad
tématy zdraví, prevence, rehabilitace i zdravý životní styl - ve srovnání
s předchozími roky bude ale těchto akcí téměř dvojnásobek, takže očekáváme
v rámci kongresových aktivit účast více než čtyř tisíc účastníků.
Top tématy zdravotnického veletrhu MEDICAL FAIR jsou HI-TEC technologie
a nově lékařské obory, které mají v našem regionu jednoznačně
špičkovou evropskou úroveň – ať už se jedná o obory chirurgie, onkologie
či asistované reprodukce. Prezentace silných oborů bude probíhat
jak v rámci odborných kongresů, tak v rámci výstavní plochy – v tzv
„start up centrech“. V expozicích se budou tedy opět prezentovat nejmodernější
technologie a výrobky odrážející poslední trendy v diagnostice
a léčebných postupech.“
Hlavním cílem účasti většiny firem na veletrhu je podpora své značky,
setkání s partnery, nalezení zajímavých obchodních příležitostí
a tím i zajištění odbytu pro svoje produkty či služby. Jaké aktivity
vyvíjíte směrem k získávání nových zahraničních obchodníků?„ Veletrh MEDICAL FAIR byl letos premiérově zařazen mezi proexportní
veletrhy a koná se s podporou Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.
Součástí projektu je realizace incomingového programu obchodních
misí z vytipovaných teritorií, o které naši vystavovatelé projevují dlouhodobě
velký zájem. Pro vystavující firmy bude připraven nový projekt
BUSINESS POINT, který umožní si předem dohodnout obchodní jednání
se zahraničními partnery.“